Geproefd: Australian Organic Espresso Beans

Het moet er nu toch maar eens van komen. Al weken zit ik er tegenaan te hikken. Mijn smaakervaring met de nieuwe Organic Espresso Beans van Australian beschrijven. Dat ik er zo’n moeite mee heb, dat vind ik heel jammer, want ik vind het zo’n sympathiek initiatief van de chocolademakers van Australian. Eerlijke koffie, inclusief UTZ keurmerk en dus is de herkomst van de bonen helemaal tot aan de boer te herleiden. En dat gewoon in de supermarkt (zie ook eerdere bericht).

Dark Roast

“Wat is het probleem dan? Is die koffie zo vies?”, zul je je afvragen. Nou nee, vies zeker niet. Maar heel bijzonder ook niet. En daar zit ‘m misschien wel dat ‘probleem’. De Dark Roast mist het pittige karakter dat ik eigelijk van een donkere espresso verwacht en heeft bovendien een niet zo prettige nasmaak die ook nog eens lang blijft hangen. Dus heb ik ook de Medium Roast geprobeerd. Plus punt aan deze bonen is dat die nasmaak hier achterwege blijft. Jammer is dat ook deze een eigen karakter mist en wel heel erg ‘gemiddeld’ smaakt. Ik zou ‘m blind niet herkennen. Dat is prima als je met meerdere smaken in een huishouden te maken hebt, maar voor de liefhebber is die smaak te algemeen. Vind ik in ieder geval.

Medium Roast

Omdat ik het zo sympathiek vind, wil ik graag positief afsluiten en nog even iets vertellen over dat ‘eerlijke’. Dat zit ‘m niet alleen in de bonen, maar ook in de verpakking. De koffie is onder meer te koop in blik, maar niet zomaar een blik. Australian maakt namelijk gebruik van Kringloopblik. Blikverpakkingen – van staal of aluminium – voldoen aan alle aspecten van duurzaamheid en bieden vele voordelen op zowel korte als lange termijn. Maar wat betekent dit nu eigenlijk, duurzaamheid? En hoe dragen blikverpakkingen bij aan een duurzame samenleving met oog voor mens, welvaart en milieu? Al deze aspecten komen op de website van Kringloopblik ruimschoots aan bod. Kijk, dat vind ik mooi. De gedachte van een eerlijk product helemaal doorvoeren tot in de verpakking.

5 Replies to “Geproefd: Australian Organic Espresso Beans”

  1. Smaken verschillen en geldt ook voor koffie. Ik ben bekend met vele merken, maar de smaak van Australian is echt anders als de andere. Als ik thuis een lekker bakkie koffie zet met deze koffie weet ik dat ik thuis de lekkerste koffie drink, zeker met de bite van chocolade. Maar ja smken verschillen!

  2. Ik heb al veel merken en smaken van koffie uitgeprobeerd, maar deze Australian medium roast bevalt me veel beter dan elke andere. Ook vrienden en familie prijzen onze heerlijke koffie. We willen geen andere meer. Is helaas niet echt goedkoop, maar de smaak is onovertroffen.

  3. Voor mij is deze koffie erg lekker. Vooral als je die in de molen zelf fijn gaat malen. Smaakt echt fantastisch. Geen andere koffie smaakt me meer dat zegt ook iets.

  4. Ik ben een groot koffie fan (kenner).
    Deze koffie is niet verkeerd…sterker behoorlijk goed!

    Jammer dat de prijs van deze koffie wat boven gemiddeld ligt.
    Mijn persoonlijke voorkeur van koffie is toch wel Illy…maar veel te duur als je veel koffie drinkt

    Een kilo pak i.p.v. 750 gram pak voor dezelfde prijs zou een beter balance zijn;-)

Geef een reactie

