Geproefd: Espresso Nero van CoffeeXperts

Dit weekend het ik in de Jura Ena 7 espresso machine de bonen Espresso Nero van CoffeeXperts zitten. Mijn eerste indruk is die van drop. Niet dat het echt naar drop smaakt, maar de espresso voelt bijna dropperig op de tong, niet onaangenaam moet ik zeggen.

Zoals je van me gewend bent geef ik je eerst de officiële omschrijving van de bonen: “Espresso Nero. Een krachtige volle espresso met extra pit. Een mooie melange van Centraal en Zuid-Amerikaanse koffiesoorten. Mooi donker van kleur. Scherp op de tong. Smaak blijft lang hangen in de mond”.

Het is inderdaad een mooie donkere espresso. Dat scherp op de tong vind ik dus nogal meevallen. Ik vind ‘m eerder vol en dropperig. De espresso smaakt lekker bij iets hartigs, maar staat ook alleen zijn mannetje. Als een ristretto komt hij nog meer tot zijn recht en dan blijft er helemaal een prettig laagje smaak op je tong achter.

Meer CoffeeXperts.

3 Replies to “Geproefd: Espresso Nero van CoffeeXperts”

Geef een reactie

