Privat Kaffee van Tchibo

Als mijn zus terugkomt van vakantie brengt ze graag iets mee en de laatste twee keren was dat koffie uit Duitsland: Privat Kaffee van Tchibo. Als mijn Duits me niet helemaal in de steek laat is het een product uit de huismerklijn van de winkelketen Tchibo. De eerste keer bracht ze Guatemala Grande mee, de tweede keer (na telefonisch overleg) African Blue.

De Guatamala Grande heeft als beschrijving ‘elegant ausgewogen’ meegekregen. Bij het proeven was ik verrast door de smaak, die ik denk ik het beste als ‘fruitig’ kan beschrijven. Ik vind het niet per definitie vies, maar je moet er wel van houden…
Als je er op voorbereid bent is het op z’n tijd best lekker, maar een favoriet wordt het voor mij in ieder geval niet.

De African Blue wordt op de verpakking ‘charaktervoll kraftig’ genoemd. Deze bonen komen uit Oost-Afrika en smaken sterk, maar ook hier bespeur ik iets fruitigs of misschien wel zurigs. Het komt veel dichter in de buurt van het soort koffie waar ik van hou, maar het is het nog niet.

Misschien ben ik op dit moment te veel in mijn nopjes met de Indonesië Lintung om deze koffie’s te waarderen, of misschien zijn ze gewoon mijn smaak niet. Al proevende leert men. Iemand anders ervaring met Privat Kaffee van Tchibo? Laat het vooral even weten!

One Reply to “Privat Kaffee van Tchibo”

Geef een reactie

